Monday, October 11, 2010

SEBELUM, SEMASA DAN SELEPAS

SEBELUM masuk Form 1 (maksudnya masih berada di standard 6) :

wehh. aku takutlah. aku terasa seperti kecil berada dalam kalangan orang senior. aku masih budak-budak lagi. aku nak stay kat sekolah rendah !! taknak masuk sekolah menengah ! TAK NAK ! TAK NAK !

SELEPAS masuk Form 1 :

aku : weh. baik kau bagi duit kat aku sekarang ! aku cabut kain kau karang.
senior : err.. err. ye... jjjjap. nah. aaadda RM 10 jjeee
aku : boleh la tu ! bak sini duit tu... !



SEBELUM pertama kali naik bas rapid KL :

weh. i ni anak orang kaya, mana boleh naik bas. ish. geli lah naik bas. dah lah ada bangla , orang myanmar, orang indon. semuanya jenis tak mandi. i tak suka ! banyak bacteriaa (ala-ala gedik gitu)

SELEPAS pertama kali naik bas rapid KL :

aku : best siot naik bas !
kawan : dah berapa kali kau naik sekarang ?
aku : dah tak terkira la weh.




SEBELUM raya (bulan Ramadan ) :

aku turun 4kg tahu ! gila best.

SELEPAS raya pertama :

aku naik 10kg tahu ! gila keji !




SEBELUM PMR :

aku : mami, (nama panggilanku) nak nasi goreng sebagai bekal ke sekolah
mami : malas
aku : alaaa. boleh lah
mami : malas
aku : yelaaa

SEMASA PMR :

mami : nanti mami hantar nasi ayam dengan sup kerbau ye untuk (nama panggilanku) waktu rehat nanti.
aku : okehh !!!
mami : (nama panggilanku) nak apa2 lagi ke ?
aku : taknak.




SEBELUM masuk ke dalam bilik peperiksaan :

aku : woohooo. fiza (bukan nama sebenar) ! mari kita main dengan papan tanda kawasan larangan ni.
fiza : wokeyh
aku : fiza , mari kita jerit-jerit sampai ke tingkat bawah lepas tu tengok siapa yang perasan kita jerit
fiza : wokeyh

SELEPAS keluar dari bilik peperiksaan :

aku : woohooo. fiza (bukan nama sebenar) ! mari kita main dengan papan tanda kawasan larangan ni. 
fiza : wokeyh
aku : fiza , mari kita jerit-jerit sampai ke tingkat bawah lepas tu tengok siapa yang perasan kita jerit
fiza : wokeyh



5minit SEBELUM membincang jawapan untuk soalan kertas PMR :

weh. soalan-soalan tadi tu kacang la weh !

SEMASA bincang jawapan untuk soalan kertas PMR :

banyak gila aku salah ! aduhh. frust sehh ! FRUST ! kalau frust macam ni macam mana aku nak jawab peperiksaan yang seterusnya. DUHHH !

5minit SELEPAS frust kerana banyak salah :

aku : jom kita main papan tanda kawasan larangan lagi nak ? dan jerit-jerit ke tingkat bawah ?
kawan : bukan kau frust ke tadi ?
aku : eh ? bila pulak aku frust ? 



mostly based on true stories. hahaha yeah