Tuesday, August 17, 2010

COPYCAT

aktiviti aku pada bulan puasa = tidur.
tapi hari ini tidak sebab nak study. esok periksa SCIENCE and AGAMA.
dua2 subjek tu aku lemah,

semalam aku tidur petang agak lama. penat sangat kot
sedang aku tidur dengan agak lena then tiba-tiba aku terdengar lagu Bonamana-Super Junior... adakah aku sedang bermimpi? kenapa ada lagu ni ? then, aku terbangun. rupa-rupanya ringtone handphone aku. adehh. mak aku call. dia nak kejut aku bangun. dia call dari tempat kerja dia ye... bukannya dari ruang tamu..

aku pun bangun. tengok jam. pukul 16.24 (4.24ptang)
aku cek balik handphone. nak pastikan yang mak aku betul-betul call aku tadi. cek handphone then baru perasan ada message. eyh ? pelik. message dari orang yang tidak disangka-sangka... 'hi awk.' ? aku ingatkan kitaorang guna kau aku. aku nak reply tapi..... erggghh ! aku mula bergaduh dengan diri aku.


kenapa kau tak reply message dia ?

aku tak ada kredit

kenapa kau tak top up ?

aku tunggu mak aku top-up-kan

kenapa tak top-up sendiri ?

errrr

kau tak ada duit ke?

ada. tapi aku ada RM 13 je

cukuplah tu. pergi lah top-up Rm 10

aku tak nak !

kenapa kau tak nak ?

aku dah kata aku ada Rm 13 jer

cukuplah tu bongok ! pergilah top-up !

tak nak ! tak nak ! tak nak lah bungek !

aku suruh top-up, top-up je la !

kau siapa nak suruh-suruh aku ?!

aku Angelina Jolie

aku tak percaya. buktikan

kau pergi berdiri depan cermin and tengok muka kau. muka aku  muka kau jugak

aku tengok macam jessica alba. kau nak tipu aku pulak kan

sudahlah. aku dah malas layan kau

malas layan sudah

pergi la top-up cepat

aku dah kata kan aku tak nak !

kenapa kau tak nak ? bagitau sikit

aku ada rm 13 jer

cukuplah tu ! bengapnya.

tapi mak aku selalu top-up-kan Rm 30. aku nak Rm 30 tak nak Rm 10 je.

aduhh. sudahlah. aku dah penat layan kau

ada aku kisah ?

sudahlah. aku nak tidur

okey

(suasana kembali senyap dalam bilik aku. adik aku masuk dalam bilik aku sebab pelik kenapa aku cakap sorang-sorang sampai terjerit-jerit )


PERHATIAN
idea ni aku dapat dari HADI M. NOR. idea je yang aku ambil. so aku bukan tiru. ni semua aku tulis gune otak aku

tapi aku rasa dia tak kisah kot aku tak reply. memang dia tak kisah. :D
hmm. maybe next time aku akan text dia.
atau.......... dia tersilap send message ? dia nak send kat orang lain tapi tersend kat aku.
haaa ! mungkin jugak. so aku takkan text dia.
:D

then, semalam berbuka puasa kat KFC. seriously, aku sudah bosan dengan KFC. dah lah tekak aku sakit. bila aku masukkan makanan dia akan menjerit. boleh pekak telinga aku. Joee and Syaja yang duduk sebelah aku pun boleh dengar. tapi bila aku masukkan air , dia tak menjerit pulak.

hmm. sudahlah. aku nak study science...
jangan sibuk-sibuk
:)

9 comments: